Effectief nieuwe klanten werven

Mijn klanten zijn ondernemers in de dienstverlenende sector, die het werven van nieuwe klanten moeilijk vinden.

Ze zijn net gestart met hun bedrijf of al wat langer actief en realiseren zich dat het werven van klanten moeilijk is en gemakkelijker moet kunnen. Maar ze weten niet goed hoe ze dit moeten aanpakken en daardoor stagneert de groei en continuïteit van hun bedrijf. Bij het werven van nieuwe klanten komen namelijk andere vaardigheden kijken dan waar ze zelf specialist in zijn.

Mijn klanten kiezen er bewust voor om een stap voorwaarts te maken in zowel hun persoonlijke als zakelijke groei. Ik leer hen om dit op een leuke, creatieve en planmatige manier te doen, waardoor ze structureel meer klanten krijgen en een uitstekend ondernemersinkomen gaan verdienen. Dus meer verdienen met minder stress.

Ze willen echt vooruit met hun bedrijf en zijn bereid om zich hier ook 100% voor in te zetten. Maar realiseren zich ook dat ze dit niet alleen kunnen en dat ze moeten investeren om te groeien. Net zoals zij verwachten dat hun klanten ook investeren in hun dienstverlening.

Aanleidingen van klanten om mijn hulp in te schakelen zijn:

  • Ze zijn expert in hun vakgebied, maar kunnen dit niet vaak genoeg in de praktijk brengen omdat ze niet voldoende opdrachten hebben;
  • Hun inkomen wisselt sterk, waarbij ze pas op zoek gaan naar nieuwe klanten als ze geen opdrachten meer hebben. Kortom: ze hebben geen systeem in hun acquisitieproces;
  • Ze kunnen zich moeilijk onderscheiden van de vele concurrenten en vragen vaak relatief lage prijzen;
  • Ze doen veel aan koude, telefonische acquisitie, maar krijgen hieruit niet de gewenste resultaten;
  • Ze zijn maandelijks veel tijd kwijt met netwerkbijeenkomsten, maar halen hier nauwelijks tot geen nieuwe opdrachten uit;
  • Ze hebben een mooie website, maar krijgen hier geen aanvragen of opdrachten uit;
  • Ze werken op “uur – factuur” basis, waardoor ze harder moeten werken om meer te verdienen;
  • Doordat ze te weinig inkomen hebben, kunnen ze weinig extra’s doen of sparen, wat stress oplevert;
  • Ze hebben al eens eerder een verkooptraining gevolgd, maar vallen vervolgens weer snel in hun oude patronen.

Mijn meest succesvolle klanten:

  • Realiseren zich dat succes niet vanzelf komt;
  • Zijn leergierig, nieuwsgierig en willen zowel persoonlijk als zakelijk groeien;
  • Weten dat hard werken en doorzettingsvermogen de basis zijn van hun succes;
  • Nemen zichzelf en hun bedrijf serieus en weten dat ze hier tijd, geld en energie in moeten investeren;
  • Zijn bereid om kritisch naar zichzelf te kijken en staan open voor professionele feedback
  • Staan ervoor open om nieuwe dingen te leren en in de praktijk te brengen
  • Zijn gemotiveerd, energiek en enthousiast
  • Nemen verantwoordelijkheid voor hun succes

Dennis Oemar Said12% meer omzet in 6 maanden tijd!

“Tijdens het 2-daagse event heeft Dennis me geholpen met het maken van een gericht verkoopplan en me inzichten gegeven in diverse extra verkoopkanalen- en mogelijkheden. Hier ben ik vervolgens actief mee aan de slag gegaan, waardoor mijn omzet vervolgens in een half jaar tijd met 12 % is gestegen, in een tijd waarin andere zakelijke dienstverleners hun omzet zien dalen.

Dennis heeft een enthousiaste en energieke manier van trainen, waarbij vooral zijn praktische en realistische aanpak me aanspreekt. Ik raad iedereen die op zoek is naar meer klanten dan ook aan om aan dit event deel te nemen.”

Dennis Oemar Said – Kanters Horeca Advies – www.kantershorecaadvies.nl


Lees hier meer succesverhalen van mijn klanten

Top