Effectief nieuwe klanten werven

Krijg het ondernemersinkomen dat je graag wil

Soms was ik het zelf ook: gestresst. Ik moest teveel doen in te weinig tijd, mijn bureau was een chaos, Klanten werven geeft soms stressik had geen geduld met de mensen om me heen, mijn bankrekening zo goed als leeg. Dat moest anders, dat besefte ik wel.

Gelukkig is deze situatie inmiddels alweer een tijdje geleden. Met behulp van een aantal intensieve en langdurige trainingsprogramma’s heb ik een aantal jaar geleden een andere structuur aangebracht in mijn manier van klanten werven en daardoor ook in mijn totale ondernemerschap.

Hierdoor kreeg ik meer focus, meer rust in mijn hoofd en wist ik precies wat ik moest doen om een goed inkomen te verdienen. Natuurlijk ging dat niet van de ene op de andere dag. Zoiets moet je je eigen maken en dat duurt even. Het heeft vooral tijd, inzet, lef en doorzettingsvermogen nodig.

Eén ding weet ik zeker: ik had deze omslag niet alléén kunnen maken. Ik kreeg zoveel waardevolle dingen aangereikt, van mensen die deze ervaringen, vaardigheden en kennis al hadden. En die wil ik ook doorgeven aan jou, omdat het je werk zoveel gemakkelijker en gemakkelijker maakt, inclusief een veel beter inkomen.

In mijn werk spreek ik heel veel ondernemers, waarvan een relatief groot aantal niet het door hun gewenste inkomen hebben. Ze werken hard, hebben veel stress en zien soms geen licht aan het eind van de tunnel. Vaak merk ik ook dat ze te lage prijzen vragen en niet precies weten hoe ze het door hen gewenst inkomen gaan verdienen.  

Hieronder vind je drie tips om een start te maken met het structureler verdienen van een goed ondernemersinkomen:

1: Bepaal met welke producten/ diensten je je inkomen gaat verdienen.

Dat klinkt simpel, maar heel veel ondernemers hebben bijvoorbeeld heel veel kleine klanten. Dus veel klanten die relatief weinig opleveren. Zo ken ik een websitebouwer die heel veel klanten had, die allemaal een simpele website wilden, een Facebook plugin wilden laten installeren, een blog-template ontwerpen. Allemaal leuk en aardig, maar dit kost deze webbouwer relatief heel veel tijd, met lage verdiensten.

Ik heb deze persoon geleerd om groter te denken, waardoor er nu focus ligt op het aanbieden van grotere totaalpakketten. Deze ondernemer weet nu ook precies hoeveel van deze grote pakketten zij op jaarbasis wil verkopen en op welke manier ze haar verkoop- en marketingactiviteiten hierop het beste kan afstemmen. Als gevolg heeft ze nu meer tijd en heeft ze haar omzetprognose tevens naar boven bijgesteld. Over groei gesproken.

Je kunt je eigen diensten indelen in 3 categorieën:

– Activiteiten /producten die je gratis doet en kunt weggeven, waardoor je zichtbaar wordt;

– Diensten die niet gratis zijn, maar ook niet je hoogst geprijsde diensten (bijvoorbeeld een laagdrempelig seminar, een digitaal kennisprogramma, een ebook);

– Diensten die de grootste investering van jouw persoonlijke tijd vragen en de meeste waarde toevoegen voor je klanten.

Bepaal je gewenste jaaromzet. Bepaal vervolgen de prijs van elk product/elke dienst op ieder niveau en het aantal dat je hiervan wil verkopen. Op deze manier wordt inzichtelijk wat je ervoor moet doen om dit te realiseren.

Wellicht kom je er hierdoor achter, dat je meer moet gaan focussen op uitgebreide pakketten X of Y, of diensten A en B.

2: Gebruik meerdere verkoopkanalen

Zorg er in ieder geval voor dat je een aantrekkelijke website hebt die een goede presentatie weergeeft van wat je doet. Combineer dit met andere talloze verkoopkanalen, zoals social media, netwerken, seminars, direct mail, partners, affiliates etc.

Kies een aantal verkoopkanalen en ga hier gericht mee aan de slag. Zeg niet na drie keer: het werkt niet. Alles heeft tijd nodig en hoe vaker je iets doet, hoe beter het gaat.

3: Maak een jaarplanning

Hierin staan alle acties die je gaat doen, via welk verkoopkanaal om ervoor te zorgen dat je het gewenste aantal klanten en je gewenste omzet gaat halen.

Bonustip: vraag je bij alles wat je doet af: draagt dit bij aan mijn planning? Zo niet, doe het dan niet.

Conclusie

Het verdienen van een goed ondernemersinkomen begint door goed te weten met welk aanbod je dit gaat doen. Vervolgens zal je goed moeten weten via welke kanalen je de promotie hiervoor gaat doen. Alles valt en staat met een goed plan en het ondernemen van actie. Dat komt de rust in je hoofd en je resultaten ten goede. En de mensen in je omgeving zullen er ook blij mee zijn. Bij mij waren ze dat in ieder geval wel.

Gratis ebook “40 manieren om nieuwe klanten te werven”

klanten werven - 40 manieren

Zou je mij willen helpen door dit artikel te delen met je netwerk?

Je kunt dit doen door middel van de knoppen hieronder voor Facebook, Twitter, Google+ en LinkedIn. Op deze manier kunnen anderen ook hun voordeel doen met deze informatie. Alvast bedankt hiervoor.

Heb je jezelf voor het komende jaar een aantal specifieke doelen gesteld en weet je welke acties je hiervoor moet nemen? Wat vind jij het meest moeilijk als het gaat om het werven van klanten en hoe ga je hiermee om? Ik hoor graag je reactie graag in het veld hieronder, alvast bedankt voor je bijdrage.

Heel veel succes met alles en bedenk: als je iets doet, gebeurt er altijd iets….

Dennis J. Jansen

About the Author

About the Author: .

Subscribe

If you enjoyed this article, subscribe now to receive more just like it.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top
Shares
Share This