Effectief nieuwe klanten werven

Het Verschil Tussen Gratis En Bijna Gratis (En Waarom Dit Voor Jou Werkt)

Noem het Nederlands, handig, fijn, voordelig: veel mensen zijn gek op dingen die gratis zijn. Ook ondernemers. Want het zal je als ondernemer opgevallen zijn dat veel dingen gratis worden aangeboden. Gratis artikelen, webinars, video’s, trainingen en ga zo maar door. En ja, ik doe dat zelf ook.

In dit (gratis) artikel ga ik in op het hoe en waarom van gratis en waarom het werkt. En wanneer het minder goed werkt. En wat het verschil is tussen gratis en bijna gratis. Want een kleine financiële investering vragen voor iets in plaats van het gratis aan te bieden, betekent een wereld van verschil. Voor zowel jezelf als voor de klant…. Lees verder »

Hoe je Twitterbericht 150% meer retweets en 18% meer doorkliks krijgt

Facebook is op dit moment qua bereik, betrokkenheid en mogelijkheden het grootste social media platform. Het gebruik van Twitter is aanzienlijk minder (al wordt het ook voor een ander doel gebruikt), maar het is nog steeds een veelgebruikt medium als het gaat om het plaatsen en delen van berichten.

In deze video laat ik je een manier zien hoe je via een kleine aanpassing in je bericht ervoor kunt zorgen dat dit 150% meer retweets krijgt en 18% meer doorkliks (bron: www.trackmaven.com). Dit doe je door hier een foto aan toe te voegen. Nu is het toevoegen van een foto aan je bericht niet moeilijk en/of nieuw. Maar op het moment dat mensen het bericht via de bekende Twitter “share” button delen, dan wordt er geen foto toegevoegd, alleen tekst. In de video laat ik je zien hoe je dit doet. Met daarbij dan ook meteen een toepasselijk verzoek: zou je deze tip via Twitter willen delen? Je kunt dit doen via de Twitter button onder het bericht, alvast bedankt hiervoor. Lees verder »

Hoe je als ondernemer online zichtbaar wordt en hierdoor meer klanten krijgt

Wat is je meest recente aankoop? Kies bij voorkeur een wat duurdere aankoop, dus niet een alledaags verbruiksartikel (zoals voor je werk bijvoorbeeld een pak kopieerpapier). Hoe kwam je de aanbieder hiervan op het spoor? Er is een grote kans dat dit via internet gebeurde.

Dat kan uit eerste hand zijn (directe zoekopdracht via Google) of uit tweede hand, dat je er via iemand anders van hoorde die dit aanraadde. Waarbij de kans ook daar weer aanzienlijk is dat deze persoon dit zelf via internet in eerste instantie tegen kwam. Lees verder »

Hoe het ZMOT je bedrijf kan laten groeien

ZMOTJe bent ondernemer en levert fantastische diensten en/of producten. Maar je ziet dit helaas niet altijd terug in het aantal klanten. En je denkt bij jezelf: “Als mensen/bedrijven toch eens wisten hoe fantastisch mijn diensten/producten waren, dan zouden ze meteen contact opnemen om van me te kopen”.

Dat is hoe het in het ideale scenario gaat: de telefoon staat roodgloeiend, bestellingen komen doorlopend binnen en de mailbox stroomt over van vragen van potentiële klanten. Waarbij de helft van dit scenario ook al behoorlijk oké is. Lees verder »

Hoe lang ga je door om een opdracht te krijgen?

Als ondernemer krijg je ongetwijfeld regelmatig nieuwe aanvragen per mail, post of telefoon binnen. Dat wil zeggen: mensen of bedrijven die informeren naar je producten/diensten. Een mooie kans op een nieuwe klant.

Het voordeel hiervan is, dat je voor het krijgen van deze aanvragen relatief weinig moeite hoeft te doen. Ze komen immers “gewoon” binnen, zonder een direct aanwijsbare inspanning van jouw kant. Maar dat wil niet zeggen dat het daardoor ook altijd gemakkelijk is om de klant vervolgens binnen te halen.

Sterker nog: soms laat een klant na dit eerste contact per telefoon of mail niets meer van zich horen. De vraag is dan ook hoe hoeveel tijd en moeite je er vanaf dat moment nog insteekt. Concreet: wanneer is het moment dat jij afhaakt en de bal bij de klant legt? Daarover meer in dit artikel. Inclusief een handige mailtemplate om te downloaden voor eigen gebruik. Lees verder »

Dit zorgt ervoor dat klanten van je kopen

waardoor-kopen-klantenVeel ondernemers vinden verkopen moeilijk. Maar het wel een van de belangrijkste vaardigheden voor ondernemers. Zonder klanten heb je immers geen bedrijf. Om goed te kunnen verkopen is het belangrijk om te weten waardoor mensen kopen. Niet voor niets wordt vaak gezegd: verkopen is omgekeerd kopen.

Je moet er dus voor zorgen dat je weet wat mensen motiveert om te kopen. Dit gaat verder dan het alleen opnoemen van de kenmerken en voordelen van je product/dienst. In dit artikel lees je wat ervoor zorgt dat mensen kopen. En hoe je dit kunt toepassen in de dagelijkse praktijk en je eigen verkoopproces. Lees verder »

Top