Hoe Je Razendsnel Als Expert Bekend Wordt
Veel ondernemers vinden het moeilijk om zichtbaar en aantrekkelijk te worden voor potentiële klanten. Een veelgehoorde frustratie is dan ook: “Als klanten zouden weten hoe goed ik ben, dan zouden ze me zeker bellen”.
Het probleem hierbij is, dat potentiële klanten dit niet “automatisch” weten. En ze dus ook niet automatisch naar je toe komen. Je zult dit dus ergens kenbaar moeten maken. En dit gaat helaas ook niet door maar hard te roepen: “Koop mijn product of dienst X”, zonder dat ze je überhaupt kennen. In dit artikel geef ik je een aantal belangrijke stappen, waardoor je zichtbaar en aantrekkelijk wordt voor nieuwe klanten. Lees verder »
Het Verschil Tussen Gratis En Bijna Gratis (En Waarom Dit Voor Jou Werkt)
Noem het Nederlands, handig, fijn, voordelig: veel mensen zijn gek op dingen die gratis zijn. Ook ondernemers. Want het zal je als ondernemer opgevallen zijn dat veel dingen gratis worden aangeboden. Gratis artikelen, webinars, video’s, trainingen en ga zo maar door. En ja, ik doe dat zelf ook.
In dit (gratis) artikel ga ik in op het hoe en waarom van gratis en waarom het werkt. En wanneer het minder goed werkt. En wat het verschil is tussen gratis en bijna gratis. Want een kleine financiële investering vragen voor iets in plaats van het gratis aan te bieden, betekent een wereld van verschil. Voor zowel jezelf als voor de klant…. Lees verder »
Hoe lang ga je door om een opdracht te krijgen?
Als ondernemer krijg je ongetwijfeld regelmatig nieuwe aanvragen per mail, post of telefoon binnen. Dat wil zeggen: mensen of bedrijven die informeren naar je producten/diensten. Een mooie kans op een nieuwe klant.
Het voordeel hiervan is, dat je voor het krijgen van deze aanvragen relatief weinig moeite hoeft te doen. Ze komen immers “gewoon” binnen, zonder een direct aanwijsbare inspanning van jouw kant. Maar dat wil niet zeggen dat het daardoor ook altijd gemakkelijk is om de klant vervolgens binnen te halen.
Sterker nog: soms laat een klant na dit eerste contact per telefoon of mail niets meer van zich horen. De vraag is dan ook hoe hoeveel tijd en moeite je er vanaf dat moment nog insteekt. Concreet: wanneer is het moment dat jij afhaakt en de bal bij de klant legt? Daarover meer in dit artikel. Inclusief een handige mailtemplate om te downloaden voor eigen gebruik. Lees verder »