Effectief nieuwe klanten werven

Afsluittechniek: Drie argumenten

 

Drie is een mooi getal als het gaat om het maken van keuzes. De klant heeft het gevoel een complete keuze te kunnen maken. Twee is net te weinig en vier is net te veel. De klant vergeet er altijd één. Nee, drie is prima.

Dit kun je ook gebruiken bij het afsluiten van een order. Om de klant ervan te overtuigen dat hij een goede deal heeft. Geef de klant drie voordelen, drie redenen om te kopen, drie redenen om nu te tekenen etc.

Je kunt dit op verschillende manieren toepassen (ik noem er drie):

– Noem punten die met elkaar samenhangen. Een bevestiging van het grote voordeel.

– Breng variatie aan door punten te noemen die niet met elkaar te maken hebben, dat geeft de klant het gevoel er algeheel voordeel van te hebben.

– Noem een voorwaarde wil de klant voor deze voordelen in aanmerking komen.

Voorbeelden:

– ‘Wanneer u vandaag tekent, krijgt u een leveringskorting, een relatiekorting en een volumekorting. Zal ik het voor u in orde maken?’

– ‘Als u deze auto deze maand nog laat leveren, krijgt u de navigatie, een tank benzine en een mattenset van ons cadeau.’

– ‘Eén van de meest genoemde redenen om met ons in zee te gaan zijn onze goede leveringsvoorwaarden, onze prijzen en onze service.’

Conclusie

Probeer drie argumenten, voorwaarden en voordelen aan de klant te presenteren. Het zal hem het gevoel geven dat hij voldoende keuzes tot zijn beschikking heeft en een goede beslissing kan nemen.

 

Naar het artikel “Verkooptechnieken”

 

Top