Effectief nieuwe klanten werven

Snel veel geld verdienen op de automatische piloot! Of toch niet…

Geld-autopilot-300x105Kom jij ze ook tegen op internet, de personen/bedrijven die beweren dat je met slechts een paar muisklikken duizenden euro’s per maand kunt verdienen? Als je deze boodschappen leest, dan lijkt het vaak te mooi om waar te zijn. En als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat helaas vaak ook zo….

Nieuwe klanten werven zonder enige moeite

Zo kwam ik recent op websites en in mailings de volgende zinnen bij productpromoties tegen:

  • This is the easiest way to earn $500;
  • 90% of the prospecting is automated;
  • Ready to stuff your pockets with cash ….easy and fast;
  • Exposure from page 1 of Google in just 7 minutes;
  • Huge amount of sales on auto-pilot;
  • Make $2.000 a week with just 10 minutes work a day;
  • Fast and easy cash, $200 to $400 a day;
  • New customers within 1 hour.

Ben je, net zoals ik, een beetje sceptisch hierover? Zo ja, niet geheel onterecht. Ik heb namelijk een rotsvaste overtuiging: je wordt in beginsel alleen succesvol door keihard te werken.

Er zijn echter nog steeds mensen die denken: “Dit ga ik kopen en dan kan ik mooi € 250,- per dag verdienen”. Waarbij de verkoper hier bijvoorbeeld slechts € 57,- voor vraagt.

Dit zijn dan voornamelijk Amerikaanse dingen die voorbij vliegen, in Nederland kom ik dit (nog) niet zoveel tegen. Uiteraard is dit een mooi initiatief, waar je je verder als koper geen buil aan kunt vallen, ook al zou de aankoop totaal waardeloos zijn.

Een grote mailinglijst

De aanbieders van dit aanbod kunnen bogen op een immense mailinglijst en bereik van tienduizenden mensen. Pak daar eens een conversie van 2% van (bijvoorbeeld van 70.000) en je hebt per mailing al gauw een omzet van bijna € 80.000,-. Kassa!!! Doe dit 20 keer per jaar en je loopt al gauw lekker binnen. Noem het slimme marketing, waarbij ik deze mensen ook oprecht hun succes gun, maar de vraag is of het altijd 100% werkt wat ze beloven.

Uiteraard zit hier ook een flink portie “Amerikaanse” invloed en marketing in. In mijn programma’s en dingen die ik ondernemers leer, probeer ik de Amerikaanse sausjes er altijd af te halen en aan te passen naar Nederlandse smaak.

Het is echter een utopie om te denken dat het geld, na aanschaf van een financieel kleine aankoop, nu met bakken tegelijk binnen gaat stromen. Get real, even terug met beide benen op de aarde.

Nieuwe opdracht

Hoeveel levert een nieuwe opdracht jou op? € 500,-, € 2.500,- of meer? En dat 25x per jaar of meer. Laten we eens uitgaan van een jaaromzet van € 50.000,- excl. BTW. Je kunt er dan vanuit gaan dat je zelf eerst minimaal 10% van dit bedrag zal moeten investeren in te leren hoe je dit gaat verdienen. Je wilt immers toch ook dat klanten jou gaan betalen voor jouw diensten? Het loont dan ook de moeite om te leren hoe klanten “JA” tegen je gaan zeggen. Waarbij dit helaas niet vanzelf gaat. En ook niet voor € 57,-

Vaak hoor ik echter nog dingen als:

  • “Ik ben bezig met mijn website. Als die af is, dan komen de klanten vanzelf”;
  • “Ik ben met een hoop dingen bezig, het gaat dadelijk echt goed lopen, dat voel ik”;
  • “Ik ga de komende periode nog even goed nadenken en een plan maken, dan komt het vanzelf goed”
  • “De mond-tot-mond reclame komt nu op gang, het gaat de goede kant op”;
  • “Ik ga het eerst even zelf proberen. En mijn man weet ook best wel wat van marketing, van hem krijg ik ook tips”.

De overeenkomst in al deze gevallen: de klanten komen helaas niet vanzelf en het gaat (aanzienlijk) minder goed lopen dan verwacht/gehoopt.

Het verschil tussen een succesvolle en minder succesvolle ondernemer is niet vakinhoudelijke kennis. Het verschil wordt gemaakt door kennis en vaardigheden op het gebied van verkoop en marketing. Als ondernemer zal je hier nogmaals linksom of rechtsom in moeten investeren.

Conclusie

Succesvol zijn betekent veel tijd, energie en geld stoppen in het promoten van jezelf, je producten/diensten en het opzetten van een goed systeem hiervoor. Loopt dit systeem eenmaal? Dan gaat het na verloop van tijd steeds gemakkelijker.

Dat wil niet zeggen dat de eerder in dit artikel genoemde initiatieven helemaal niet werken. Ze kunnen in bepaalde context prima ondersteuning bieden, naast je overige marketingwerkzaamheden. Staar je hier echter niet blind op, voor een succesvol bedrijf is er meer nodig dan dat alleen.

Wat is het belangrijkste dat jij graag wil leren in 2014 voor de groei van je bedrijf? En hoe denk je over investeren in kennis en vaardigheden? Ik ben erg benieuwd naar jouw gedachten, laat het me weten in het commentaarveld hieronder. Alvast bedankt voor je bijdrage.

Jouw bedrijf en succes

En over investeren in kennis en vaardigheden gesproken….. Wil je 1 jaar lang zelf leren om je bedrijf succesvol op de kaart te zetten? Op 5 september a.s. gaat mijn intensieve jaarprogramma ”Business Breakthrough” weer van start. Hierin ga je leren hoe je systematisch nieuwe klanten werft, een aantrekkelijk aanbod creëert en een uitstekend ondernemersinkomen kunt behalen.

Dit is het meest complete programma van Nederland op dit gebied! Nergens anders vind je zowel kennis, begeleiding en waarde voor je investering. Kijk op deze site voor alle informatie!

Logo_Business_Breakthrough-2

Zou je mij willen helpen door dit artikel te delen met je netwerk?

Je kunt dit doen door middel van de knoppen hieronder voor Facebook, Twitter, Google+ en LinkedIn. Op deze manier kunnen anderen ook hun voordeel doen met deze informatie, bedankt hiervoor.

Gratis ebook “40 manieren om nieuwe klanten te werven”

In dit ebook vind je 40 manieren om met nieuwe klanten in contact te komen. Vul hieronder je naam en mailadres in en je krijgt dit direct in je mailbox. Daarnaast ontvang je vervolgens wekelijks gratis tips over het gemakkelijker werven van nieuwe klanten, waardoor je met minder moeite meer omzet behaalt.

40 MANIEREN OM NIEUWE KLANTEN TE WERVEN
en ontvang daarnaast wekelijks gratis verkoop- en marketingtips
Voornaam

E-mail



About the Author

About the Author: .

Subscribe

If you enjoyed this article, subscribe now to receive more just like it.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

2 reacties

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Acquisitie schreef:

    Helemaal eens met de mening dat je moet investeren in kennis en vaardigheden, maar waar ik wel benieuwd naar ben is waar het percentage van 10% vandaan komt…
    “Laten we eens uitgaan van een jaaromzet van € 50.000,- excl. BTW. Je kunt er dan vanuit gaan dat je zelf eerst minimaal 10% van dit bedrag zal moeten investeren in te leren hoe je dit gaat verdienen.”

    Chris

    • Dennis J. Jansen schreef:

      Het percentage van 10% is een in de loop der jaren opgebouwde overtuiging, die tot stand komt door wat ik in de praktijk zie. Waarmee ik me tot de doelgroep ondernemers richt, die zelf nog relatief weinig kennis hebben van verkoop en marketing en daardoor in beginsel moeite hebben met het aantrekken van nieuwe klanten. Als je vervolgens kijkt naar wat er nodig is om tot een significante omzetstijging te komen, dan is daar vaak meer voor nodig dan bijvoorbeeld “even een paar Twitter tips”. Waarbij het dan voornamelijk gaat om de combinatie van kennis, vaardigheden en implementatie. Wil je goed beslagen ten ijs komen en dit goed aanpakken, dan zit je al gauw aan een bedrag van EUR 5.000,-. Wil je vervolgens doorgroeien van bijvoorbeeld EUR 100.000,- naar EUR 300.000,-, dan zal je hier wederom in moeten investeren, je kunt dit immers niet alleen. In dat geval zou ik ook weer adviseren om daar minimaal 15.000,- in te steken. Succes in ondernemerschap komt alleen door hierin ook te investeren. Zo kom ik op een percentage van ongeveer 10%. Wat is jouw mening hierover?

Top
Shares
Share This